Ładowanie Wydarzenia
  • To wydarzenie minęło. Jeśli chcesz obejrzeć nagranie zarejestruj się lub zaloguj jeśli dokonałeś rejestracji wcześniej i przejdź do zakładki ZOBACZ NAGRANIA

All Wydarzenia

SPECIFICA 08.10.2020

8 października 2020 @ 10:00 - 14:00

Wydarzenie Navigation

 

Zaloguj się Zarejestruj się

Program

MARKA MIEJSCA W ŚWIECIE (POST)COVID - WPROWADZENIE

10:00 – 10:20

Jako pomysłodawcy Specifici wprowadzimy uczestników w temat przewodni seminarium oraz spróbujemy odpowiedzieć na pytanie, czy marketing miejsca w dobie globalnej pandemii to fanaberia samorządów czy ewidentna konieczność. Spróbujemy podsumować, czego nauczył nas obecny kryzys i jak może wyglądać „nowa normalność w turystyce, rekreacji, kulturze, sporcie oraz promocji terytorialnej”.

  • Jarosław Górski (Best Place)
  • Adam Kałucki (Locativo)
  • Adam Mikołajczyk (Best Place)
  • Tomasz Stemplewski (Branding Expert)

SPĘDZANIE CZASU WOLNEGO W OKRESIE PANDEMII KORONAWIRUSA

10:20 – 10:50

Przedstawimy wyniki ogólnopolskiego badania dotyczącego preferencji spędzania czasu wolnego w trakcie pandemii. Dowiemy się, jakimi aktywnościami i wydarzeniami są zainteresowani Polacy w formie online i co musiałoby się stać, aby powrócili do swoich dawnych, sprzed koronawirusa, nawyków dotyczących uczestnictwa w kulturze, turystyce i rekreacji. Czy rodzice będą skłonni wysyłać dzieci na wycieczki szkolne? Jak zmieniły się kryteria wyboru miejsc, do których wyjeżdżamy w wolnym czasie? Dostarczymy niezbędnej wiedzy zarządzającym markami miejsc do przygotowania oferty turystycznej i kulturowej na najbliższe miesiące.

  • Tomasz Dulinicz (Smartscope)
  • Jan Mazurczak (Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna)

COVID-19 W LABORATORIUM MIEJSKICH ZMIAN, CZYLI BRANŻE CZASU WOLNEGO W DĄBROWIE GÓRNICZEJ WOBEC PANDEMII

10:50 – 11:10

Omówimy sytuację Dąbrowy Górniczej, dla której powstał program rozwoju branż czasu wolnego. Pandemia, która wybuchła w trakcie prac nad tym dokumentem, pozwoliła wyraźniej dostrzec rolę, jaką kultura, turystyka, sport i rekreacja odgrywają w integrowaniu lokalnej społeczności, a nawet w przeciwdziałaniu skutkom kryzysów i zagrożeń cywilizacyjnych. Przedstawimy, jak działania marketingowe pomagają lepiej wykorzystać lokalny potencjał dla rozwoju społecznego wobec aktualnych wyzwań.

  • Piotr Idziak (Locativo)
  • Tomasz Stemplewski (Branding Expert)

PLANOWANIE SCENARIUSZOWE W ŚWIECIE VUCA NA PRZYKŁADZIE SCENARIUSZY ROZWOJU SYTUACJI W TURYSTYCE W WOJEWÓDZTWIE MAŁOPOLSKIM

11:10 – 11:30

Opowiemy o tym, jak planować scenariusze rozwoju turystyki w czasach VUCA, czyli dużej złożoności, zmienności, niepewności i niejednoznaczności. Omówimy scenariusze rozwoju sytuacji branży turystycznej w Małopolsce oraz zabierzemy głos w dyskusji nt. przypuszczalnych skutków obecnej pandemii dla regionalnej gospodarki turystycznej. Przedyskutujemy potrzebę wsparcia przy projektowaniu działań naprawczych dla branży turystycznej przeżywającej kryzys.

  • Adam Mikołajczyk (Best Place)
  • Jarosław Górski (Best Place)

TARNOWSKIE GÓRY – ŚWIATOWE UNESCO, KTÓRE ŁĄCZY LOKALNIE

11:30 – 11:50

Omówimy przykład współpracy na poziomie lokalnym przynoszący spektakularne efekty, czyli mariaż Stowarzyszenia Miłośników Ziemi Tarnogórskiej z samorządami Tarnowskich Gór, Bytomia i Zbrosławic. W 2017 r. zlokalizowane na terenie tych trzech sąsiadujących ze sobą gmin obiekty poprzemysłowe zostały wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Obecnie współpraca samorządów lokalnych, organizacji pozarządowych i instytucji kultury przynosi kolejne korzyści, m.in. w postaci nowego szlaku kulturowego – Miasta Gwarków. Przedstawimy, na czym polega fenomen tarnogórskiego modelu partycypacyjnego.

Partner prezentacji miasto Tarnowskie Góry.

  • Adam Kałucki (Locativo)
  • Piotr Korab (Urząd Miejski Tarnowskie Góry)

SPOŁECZNOŚCI WYOBRAŹNI (IMAGINATIVE COMMUNITIES)

11:50 – 12:10

Światowej sławy ekspert ds. place brandingu Robert Govers, który wraz z Simonem Anholtem współtworzył Good Country Index, zaprezentuje nową ideę wykorzystywaną do budowania marek miejsc – Imaginative Communities. Skupi się na budowie reputacji poprzez wzmacnianie i prezentowanie tożsamości inspirującymi inicjatywami, które pokazują światu, czym jest dana społeczność. Zajmie się wspólną pracą społeczności na rzecz wyróżniającej się, autentycznej i niezapomnianej reputacji. Omówi, jak inicjatywy społeczne mogą obejmować sferę polityki, infrastruktury i projektów inwestycyjnych.

  • Robert Govers

PRZERWA

12:10– 12:25

JAKI POWINIEN BYĆ MARKETING MIEJSC W TZW. NOWEJ NORMALNOŚCI?

12:25 – 13:15

Omówimy kreowanie wartości publicznej i odpowiedzialności społecznej w kontekście marki miejsca. Odpowiemy na pytania o rolę samorządu i organizacji turystycznych w czasach pandemii. Przedstawimy przykłady nowych form aktywności marek miejsc. Zastanowimy się nad komunikacją marki miejsca w czasach po pandemii. Przedyskutujemy zmianę roli i charakteru działań komunikacyjnych samorządów i opowiemy o dystansie społecznym, który być może na trwałe zmieni sposób komunikacji marki miejsca.

  • Magdalena Florek (moderacja)
  • Anna Augustyn (Białostocki Obszar Funkcjonalny)
  • Grzegorz Biedroń (Małopolska Organizacja Turystyczna)
  • Monika Chylaszek (Urząd Miasta Krakowa)
  • Arkadiusz Czech (Burmistrz Tarnowskich Gór)
  • Piotr Wachowicz (Urząd Miasta Szczecin)

DYSKUSJA Z PUBLICZNOŚCIĄ

13:15 – 13:35

Nowa rzeczywistość w mediach – wpływ pandemii na zachowania widzów oraz ewolucję produktów reklamowych

13:35 – 13:50

Dowiemy się, jaki wpływ wywarł COVID na gospodarkę, technologię, zachowania społeczne, sposób prowadzenia biznesu oraz kanały sprzedaży. Usłyszymy, w jaki sposób pandemia zmieniła formę i miejsce komunikacji reklamodawców z publicznością oraz jak TVN Grupa Discovery skonstruowała produkty w oparciu o nowe potrzeby  konsumentów.

  • Michał Taranta (TVN MEDIA)

PODSUMOWANIE

13:50 – 14:00

Omówimy najważniejsze wnioski ze spotkania, najczęściej poruszane wątki tematyczne, a także opowiemy o naszych kolejnych pomysłach na funkcjonowanie Forum Marki Miejsca Specifica.

Szczegóły

Data:
8 października 2020
Czas:
10:00 - 14:00
Wydarzenie kategoria:
https://www.facebook.com/events/739706103252150

Miejsce

ONLINE
https://specifica.pl/transmisja-online/ Poland

Organizator

Konsorcjum Locativo – Branding Expert – Best Place
Telefon:
608 690 998
Email:
specifica@specifica.pl