- This wydarzenie has passed.
SPECIFICA 08.10.2020
Wydarzenie Navigation
Program
Jako pomysłodawcy Specifici wprowadzimy uczestników w temat przewodni seminarium oraz spróbujemy odpowiedzieć na pytanie, czy marketing miejsca w dobie globalnej pandemii to fanaberia samorządów czy ewidentna konieczność. Spróbujemy podsumować, czego nauczył nas obecny kryzys i jak może wyglądać „nowa normalność w turystyce, rekreacji, kulturze, sporcie oraz promocji terytorialnej”.
- Jarosław Górski (Best Place)
- Adam Kałucki (Locativo)
- Adam Mikołajczyk (Best Place)
- Tomasz Stemplewski (Branding Expert)
Przedstawimy wyniki ogólnopolskiego badania dotyczącego preferencji spędzania czasu wolnego w trakcie pandemii. Dowiemy się, jakimi aktywnościami i wydarzeniami są zainteresowani Polacy w formie online i co musiałoby się stać, aby powrócili do swoich dawnych, sprzed koronawirusa, nawyków dotyczących uczestnictwa w kulturze, turystyce i rekreacji. Czy rodzice będą skłonni wysyłać dzieci na wycieczki szkolne? Jak zmieniły się kryteria wyboru miejsc, do których wyjeżdżamy w wolnym czasie? Dostarczymy niezbędnej wiedzy zarządzającym markami miejsc do przygotowania oferty turystycznej i kulturowej na najbliższe miesiące.
- Tomasz Dulinicz (Smartscope)
- Jan Mazurczak (Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna)
Omówimy sytuację Dąbrowy Górniczej, dla której powstał program rozwoju branż czasu wolnego. Pandemia, która wybuchła w trakcie prac nad tym dokumentem, pozwoliła wyraźniej dostrzec rolę, jaką kultura, turystyka, sport i rekreacja odgrywają w integrowaniu lokalnej społeczności, a nawet w przeciwdziałaniu skutkom kryzysów i zagrożeń cywilizacyjnych. Przedstawimy, jak działania marketingowe pomagają lepiej wykorzystać lokalny potencjał dla rozwoju społecznego wobec aktualnych wyzwań.
- Piotr Idziak (Locativo)
- Tomasz Stemplewski (Branding Expert)
Opowiemy o tym, jak planować scenariusze rozwoju turystyki w czasach VUCA, czyli dużej złożoności, zmienności, niepewności i niejednoznaczności. Omówimy scenariusze rozwoju sytuacji branży turystycznej w Małopolsce oraz zabierzemy głos w dyskusji nt. przypuszczalnych skutków obecnej pandemii dla regionalnej gospodarki turystycznej. Przedyskutujemy potrzebę wsparcia przy projektowaniu działań naprawczych dla branży turystycznej przeżywającej kryzys.
- Adam Mikołajczyk (Best Place)
- Jarosław Górski (Best Place)
Omówimy przykład współpracy na poziomie lokalnym przynoszący spektakularne efekty, czyli mariaż Stowarzyszenia Miłośników Ziemi Tarnogórskiej z samorządami Tarnowskich Gór, Bytomia i Zbrosławic. W 2017 r. zlokalizowane na terenie tych trzech sąsiadujących ze sobą gmin obiekty poprzemysłowe zostały wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Obecnie współpraca samorządów lokalnych, organizacji pozarządowych i instytucji kultury przynosi kolejne korzyści, m.in. w postaci nowego szlaku kulturowego – Miasta Gwarków. Przedstawimy, na czym polega fenomen tarnogórskiego modelu partycypacyjnego.
Partner prezentacji miasto Tarnowskie Góry.
- Adam Kałucki (Locativo)
- Piotr Korab (Urząd Miejski Tarnowskie Góry)
Światowej sławy ekspert ds. place brandingu Robert Govers, który wraz z Simonem Anholtem współtworzył Good Country Index, zaprezentuje nową ideę wykorzystywaną do budowania marek miejsc – Imaginative Communities. Skupi się na budowie reputacji poprzez wzmacnianie i prezentowanie tożsamości inspirującymi inicjatywami, które pokazują światu, czym jest dana społeczność. Zajmie się wspólną pracą społeczności na rzecz wyróżniającej się, autentycznej i niezapomnianej reputacji. Omówi, jak inicjatywy społeczne mogą obejmować sferę polityki, infrastruktury i projektów inwestycyjnych.
- Robert Govers
Omówimy kreowanie wartości publicznej i odpowiedzialności społecznej w kontekście marki miejsca. Odpowiemy na pytania o rolę samorządu i organizacji turystycznych w czasach pandemii. Przedstawimy przykłady nowych form aktywności marek miejsc. Zastanowimy się nad komunikacją marki miejsca w czasach po pandemii. Przedyskutujemy zmianę roli i charakteru działań komunikacyjnych samorządów i opowiemy o dystansie społecznym, który być może na trwałe zmieni sposób komunikacji marki miejsca.
- Magdalena Florek (moderacja)
- Anna Augustyn (Białostocki Obszar Funkcjonalny)
- Grzegorz Biedroń (Małopolska Organizacja Turystyczna)
- Monika Chylaszek (Urząd Miasta Krakowa)
- Arkadiusz Czech (Burmistrz Tarnowskich Gór)
- Piotr Wachowicz (Urząd Miasta Szczecin)
Dowiemy się, jaki wpływ wywarł COVID na gospodarkę, technologię, zachowania społeczne, sposób prowadzenia biznesu oraz kanały sprzedaży. Usłyszymy, w jaki sposób pandemia zmieniła formę i miejsce komunikacji reklamodawców z publicznością oraz jak TVN Grupa Discovery skonstruowała produkty w oparciu o nowe potrzeby konsumentów.
-
Michał Taranta (TVN MEDIA)
Omówimy najważniejsze wnioski ze spotkania, najczęściej poruszane wątki tematyczne, a także opowiemy o naszych kolejnych pomysłach na funkcjonowanie Forum Marki Miejsca Specifica.