- This wydarzenie has passed.
SPECIFICA 17.12.2020
Wydarzenie Navigation
Program
Teoria, że strategia jest najważniejszym dokumentem każdej organizacji, określającym kierunki rozwoju, cele oraz metody ich osiągnięcia czasem nie wytrzymuje konfrontacji z praktyką. Dlaczego tak się dzieje, jak zwiększyć swoje szanse na stworzenie strategii, która będzie drogowskazem, a nie półkownikiem? O czym trzeba pamiętać, przystępując do pisania strategii marki miejsca?
- Adam Kałucki (Locativo)
Poznanie specyfiki konsumenckiej jest fundamentem, bez którego nie może powstać skuteczna, długofalowa strategia. Kluczowe badania w procesie jej tworzenia to:
– określenie kondycji marki – jej znajomości, wizerunku, barier i driverów do jej wyboru, a także percepcji jej wartości,
– opis otoczenia konkurencyjnego – kontekstu funkcjonowania marki, zarówno elementów twardych (jak udziały rynkowe konkurentów czy share of voice w mediach), jak i miękkich, takich jak wizerunek czy dopasowanie do potrzeb,
– zrozumienie konsumentów od strony psychograficznej – ich oczekiwań i aspiracji, wyznawanych wartości, potrzeb własnych oraz ich najbliższych.
- Tomasz Dulinicz (smartscope)
Chociaż Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia istnieje dopiero trzy lata, to pod względem potencjału gospodarczego, naukowego czy społecznego można ją stawiać na równi z Warszawą. Jest wewnętrznie złożonym organizmem, składającym się z 41 gmin i miast, zamieszkałym przez niemal 2,3 mln mieszkańców. Dlatego zarządzanie jej marką jest sporym wyzwaniem. Pomocna w tym jest strategia marki metropolii, powstała kilka miesięcy temu w modelu partycypacyjnym.
- Witold Czyż (Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia)
Strategia to swojego rodzaju umowa społeczna pomiędzy jednostką samorządu terytorialnego czy instytucją a jej interesariuszami. Dlatego warto dobrać odpowiednie metody zarządzania, a następnie ewaluacji, tak aby wszyscy zaangażowani w jej realizację wiedzieli, jak przebiega wspólnie zaplanowany proces. Dlaczego warto w sposób partycypacyjny nie tylko tworzyć dokument, ale także zadbać o jego wdrożenie.
- Tomasz Stemplewski (Branding Expert)